Hamba hingga akhirnya

My photo
Aku hanya seorang hamba ALLAH yang kerap buta pada terang cahaya,sering celik pada gelap lorong yang hujungnya mati jiwa, tapi keraguan itu hanya semalam yang caci. Ya ALLAH, relakan aku menangis kerana mendengar kebenaran, jangan biarkan aku ketawa sedangkan di dalamnya penipuan.

Sang Penulis

“Semua penulis akan mati. Hanya karyanyalah yang akan abadi. Maka tulislah sesuatu yang membahagiakan dirimu di akhirat nanti” (Ali bin Abi Thalib).

Thursday, January 19, 2012

Talian Hayat



Masa kanak-kanak dulu ustaz ajar,
 Masa sekolah rendah dulu, 
Masa tu darjah dua,
kalau awak ada masalah, awak cakap begini pada ALLAH...

Ustaz : Ya ALLAH, banyak sangat masalah aku ni, aku tak larat, aku tinggalkan kejap masalah aku ni atas sejadah ni. nanti aku ambil balik semula.

Anak murid : oh... macam tu ye ustaz...

*******************************************
Apabila sudah besar dewasa,
Baru difahami.

Kenikmatan mengadu padaMU.
DIA yang menjaga bisikan rahsia hamba-hamba.



Dialog berasal dari kisah benar orang lain,
Ilmu tidak pernah usang dan tua,
Ditutur pada zaman dahulu,
Diduga pada zaman kini.

No comments: