Hamba hingga akhirnya

My photo
Aku hanya seorang hamba ALLAH yang kerap buta pada terang cahaya,sering celik pada gelap lorong yang hujungnya mati jiwa, tapi keraguan itu hanya semalam yang caci. Ya ALLAH, relakan aku menangis kerana mendengar kebenaran, jangan biarkan aku ketawa sedangkan di dalamnya penipuan.

Sang Penulis

“Semua penulis akan mati. Hanya karyanyalah yang akan abadi. Maka tulislah sesuatu yang membahagiakan dirimu di akhirat nanti” (Ali bin Abi Thalib).

Thursday, June 9, 2011

103 : 1

Kadang-kadang,
Esok menakutkan aku.

Jarang-jarang,
Semalam mengingatkan aku.

Selalu,
Memekik aku pinta,
Jangan tertinggal walau satu waktu.

Kerana aku masih belum mampu,
 Membeli seutas jam tangan,
Berwarna ungu.


Najwa Tahir : Semua benda pakai duit bukan...? kertas yang berwarna-warni itu senang dibazirkan, boleh hilang dari sudut pembahagi dompet kau.Namun begitu, boleh dapat balik saat kita bekerja keras...dengan rezeki yang ALLAH beri secara adil pada semua hambaNYA...tapi cuba fikir betul-betul...Ada satu benda yang kalau kau bazirkan begitu saja, kau takkan dapat balik semula...apa dia? jawab...jawab...jawab...jawapannya ialah umur secara amnya, masa secara khususnya. Kita takkan mampu beli masa yang telah dibazirkan secara sengaja dan tidak sengaja. Mari kita mulakan hidup baru dalam kempen berjimat cermat dengan amal soleh bagi umur yang tersisa kemudian kalinya ini. Lagi satu, jangan takut pada kisah esok yang mengajar diri, jangan lupa pada kisah semalam yang memukul diri.

Jam ini saja aku tidak mampu membayar,
Apatah lagi waktu milikMU.


No comments: