Hamba hingga akhirnya

My photo
Aku hanya seorang hamba ALLAH yang kerap buta pada terang cahaya,sering celik pada gelap lorong yang hujungnya mati jiwa, tapi keraguan itu hanya semalam yang caci. Ya ALLAH, relakan aku menangis kerana mendengar kebenaran, jangan biarkan aku ketawa sedangkan di dalamnya penipuan.

Sang Penulis

“Semua penulis akan mati. Hanya karyanyalah yang akan abadi. Maka tulislah sesuatu yang membahagiakan dirimu di akhirat nanti” (Ali bin Abi Thalib).

Sunday, April 4, 2010

Aku Mahu Sepi

Aku mahu sepi,
Dalam hanya ada Kau dan aku,

Hidup payah,
Kian diuji,
Sampai kadang kala,
Ku menganggap.

Racun boleh diminum jadi penawar,
Biar mati,
Terbunuh diri.

Tapi,
Persepsi ini,
Hanya tercatat dalam kitab jiwa-jiwa,
Manusia yang berlandaskan nafsu,
Menghilang rasa kehambaan,
Terlupa akan,
Yang Satu,
Allah.

Aku ingin sepi,
Sepi dalam cinta,
Ada hamba dan Khaliq,
Sepi yang hakikatnya bahagia.

No comments: