Hamba hingga akhirnya

My photo
Aku hanya seorang hamba ALLAH yang kerap buta pada terang cahaya,sering celik pada gelap lorong yang hujungnya mati jiwa, tapi keraguan itu hanya semalam yang caci. Ya ALLAH, relakan aku menangis kerana mendengar kebenaran, jangan biarkan aku ketawa sedangkan di dalamnya penipuan.

Sang Penulis

“Semua penulis akan mati. Hanya karyanyalah yang akan abadi. Maka tulislah sesuatu yang membahagiakan dirimu di akhirat nanti” (Ali bin Abi Thalib).

Wednesday, April 7, 2010

Aku Budak Jahat...Tapi,

Aku budak jahat....
Tapi, aku nak kepimpinan yang telus.

Aku budak jahat...
Tapi, aku nak undang-undang Allah.

Aku budak jahat...
Tapi, aku nak hak bersuara.

Aku budak jahat...
Tapi, aku  nak keadilan dan kesaksamaan.

Aku budak jahat...
Tapi, aku nak tarbiyah yang membawa ibrah.

p/s : siapa manusia yang nak jadi jahat? mana ada....tapi selalu leka..tak sempurna....(pesanan buat diri sendiri yang makin lalai)

No comments: