Hamba hingga akhirnya

My photo
Aku hanya seorang hamba ALLAH yang kerap buta pada terang cahaya,sering celik pada gelap lorong yang hujungnya mati jiwa, tapi keraguan itu hanya semalam yang caci. Ya ALLAH, relakan aku menangis kerana mendengar kebenaran, jangan biarkan aku ketawa sedangkan di dalamnya penipuan.

Sang Penulis

“Semua penulis akan mati. Hanya karyanyalah yang akan abadi. Maka tulislah sesuatu yang membahagiakan dirimu di akhirat nanti” (Ali bin Abi Thalib).

Sunday, September 18, 2011

Selagi Kepala Ke Langit

Baguslah...
Kau umpan pakai hiburan...
biar bertambah BAKA HARAM dekat Malaysia.
Dengan bangganya masuk 'paper'.
lepas satu.
Satu.

Memang berjayalah transforma...si.
Satu Hiburan ke Satu Malaysia?
Nak kasi bangsa lain datang kau hantar orang Hong Kong.
Nak kasi nampak gerek kau turun padang.
Bawa bini melengang-lengang.

Mana mungkin konsert serupa itu boleh mengingatkan kita pada kesyukuran biar sedetik kelibat.
Mana mungkin konsert seperti ini terjaga batas pergaulan.
Kalau dah terkinja-kinja.
Monyet pun turut hairan melihat tingkah laku manusia kini.
Mana mungkin konsert seperti ini mendekatkan diri kita pada ALLAH!

Itulah konsert SUARA KAMI yang dinanti-nantikan semua dan telah memecah haram di kaca televisyen pada 17 September...adik aku pun pelik tengok konsert tu...lagi la orang tua macam aku...sedih la tengok...serius! Jangan tanya kalau bersepah-sepah 'kondom' selepas konsert selesai...(maaf, terpaksa taip perkataan itu, sebab ini memang kisah benar). Aku betul-betul panas...

P/S : Orang Besar memerlukan lebih ramai penulis ingkar.

3 comments:

Farhana Sukre said...

Baca twitter dia semalam, dia kata dia seorang yang 'cool'..Dia baru belajar satu perkataan baru - 'sempoi'

Doakan dia tak 'cool' sentiasa..huhu

Bisikan Rahsia said...

ameen...semoga termakbul.

cardiacku said...

Nice entry....