Hamba hingga akhirnya

My photo
Aku hanya seorang hamba ALLAH yang kerap buta pada terang cahaya,sering celik pada gelap lorong yang hujungnya mati jiwa, tapi keraguan itu hanya semalam yang caci. Ya ALLAH, relakan aku menangis kerana mendengar kebenaran, jangan biarkan aku ketawa sedangkan di dalamnya penipuan.

Sang Penulis

“Semua penulis akan mati. Hanya karyanyalah yang akan abadi. Maka tulislah sesuatu yang membahagiakan dirimu di akhirat nanti” (Ali bin Abi Thalib).

Wednesday, September 7, 2011

Runut Bunyi



Simfoni berlagu sepi,
Mengganggu gugat,
Prestasi linguistik,
Melabuhkan sauh di atas kertas,
Suara mati,
Tanpa lirik dan melodi.

Mobiliti masa terus bergiat pantas,
Transisi kronologi mulai bertindak ganjal,
Tidak sesuai dengan naratifnya.

Hati lenyap seperti asap,
Gelombang angin tercatat statik,
Mendesah seakan tanah yang membina lubang gua,
Hanya debu yang terpuruk di fikiran.
Hal ini tidak boleh terhapuskan ibarat tatu.

Harapan bukan angan,
Menerawang rawan,
Setiap situasi bertukar runut bunyinya,
Cukup indah permainan emosi.

Meninggalkan,
Jangan menoleh ke belakang,
Bimbang nanti kacau langkah.
Lari rentak-rentak hangat itu.


Nota Bergasak Fakta : hidup aku pun macam filem...ada runut bunyi tersendiri...aku pilih bunyi AZAN sebagai runut bunyi...aku harap sampai mati runut bunyiku tidak berubah...

No comments: