Hamba hingga akhirnya

My photo
Aku hanya seorang hamba ALLAH yang kerap buta pada terang cahaya,sering celik pada gelap lorong yang hujungnya mati jiwa, tapi keraguan itu hanya semalam yang caci. Ya ALLAH, relakan aku menangis kerana mendengar kebenaran, jangan biarkan aku ketawa sedangkan di dalamnya penipuan.

Sang Penulis

“Semua penulis akan mati. Hanya karyanyalah yang akan abadi. Maka tulislah sesuatu yang membahagiakan dirimu di akhirat nanti” (Ali bin Abi Thalib).

Saturday, July 3, 2010

Sebab KAU lebih penting...

Soalan : Mengapa kau tinggalkan cinta dia?
Jawapan : Aku sedang mengejar cinta yang lebih agung.

Soalan : Kenapa kau jauhkan diri daripada dia?
Jawapan : Sebab aku tak mahu jauh dari pencipta cinta.

Soalan :  Apakah yang kau dapat lepas jauhkan diri daripada dia?
Jawapan : Aku dapat cinta yang manis dan indah selamanya.

Soalan : Perlukah kau meragui cinta dia?
Jawapan : Perlu...Aku tak nak kecewa dengan angan-angan.

Soalan : Kenapa kau makin terpisah berbatu-batu dengan dia?
Jawapan : Mungkin Allah temukan aku dengan orang yang salah...agar aku bijak menghargai orang yang betul dalam hidup aku nanti, sebab itu aku terpisah...

Soalan : Mengapa kau semakin membisu dengan dia?
Jawapan : Aku sedang berfikir cintakan manusia akan mati...cintakan bunga akan layu...cintakan Allah kekal abadi.

Sebab KAU lebih penting dari segalanya...KAU lah cinta yang hakiki YA ALLAH...
sedangkan 'dia' hanya sementara...

No comments: